Jørgensen og Mødekjær er tilfredse med anden DM afdeling

Lørdag 9. maj 2026 blev anden- afdeling af DM Sidevogn afviklet på Nybøl banen, hos Sønderborg Motor Club.
Stephan Rye Jørgensen og Mikkel Mødekjær der kører med nummer fem, i hvert fald til de Danske løb, hvor vi møder dem, og lørdag 9. maj 2026, deltog de i anden- afdeling af DM i Sidevogn. Vi har fået Stephan Rye Jørgensen til at sætte lidt ord på dagen med DM i Nybøl, og det har han gjort, mens de er på vej mod Sidecar Masters i Holland, der skal afvikles, den kommende weekend.
Stephan Rye Jørgensen og Mikkel Mødekjær
– Nybøl var en god dag, hvor vi havde masser af fart, og nogle stabile heat’s . I kvalen fik vi lavet en fornuftig tid som 2, fik set banen an og var klar til heatene.
1 heat
– Vi kom godt fra start, og prøvede at hænge på Jacob, men efter et par omgange, måtte vi sætte farten lidt ned for at kunne holde heatet. Desværre gik sidevogns cyklen ud på anden sidste omgang, og det tyske hold kom helt tæt på, men jeg får den startet, men desværre går den ud igen rundt i et sving, hvor de så kører forbi.. vi kom i mål som nummer 3.
2 heat
– Her fik vi Holeshot (se video fra starten her) med lavede desværre lidt små fejl, så Jacob og Andreas Tunø køre forbi. Vi holder en stabil fart og slutter i mål som nummer to 2
– Samlet andenplads på dagen.
– Vi er tilfredse med dagen og kæmper videre, for at indhente de 9 point fra førstepladsen.
– Vi ser frem til næste afdeling i Haderslev
















