Sebastian Lorenzen ser frem til at gøre det hele bedre i Hjørring

Sebastian Lorenzen er mildt sagt, ikke tilfreds med sig selv, efter første afdeling af A-DM 2026, på Nisseringen i Næstved.
Crossbladet fangede fredag eftermiddag, 8. maj 2026, Sebastian Lorenzen, for lige at høre hvad der helt præcist gik galt, til den første afdeling af A-DM 2026, der blev kørt på Nisseringen i Næstved. Det var bestemt ikke denne start på året, som Sebastian havde gået og drømt om, men de skulle også starte på en bane, som han ikke er fan af, og de huller og spor der så dukkede op, blev jævnet i pausen. Men Sebastian Lorenzen kan langt fra give banen skylden, for han var selv skyld i at blive disket i første heat, og det kostede vigtige point på kontoen, kombineret med nogle dårlige starter.
Disket i første heat
Sebastian Lorenzen og hans far (Lars) gik fejl af hinanden, omkring et ekstra sæt briller, og her troede Sebastian ikke at hans far, havde taget dem med til heatet, så da Sebastian smed dem, da de var duggede, var han i den overbevisning, at der ikke var nogle ekstra briller, men det var der. Et andet problem var, at Sebastian ikke havde sat sig ind i reglerne, med at smide brillerne, som er kørerens eget ansvar at vide, for han har ikke haft brug for at gøre dette tidligere. (Han har læst reglerne nu).
Det er et hurtigt felt i 2026
Sebastian er ikke bange for at rose sine modstandere, og det gør han, for som han siger, “så har de steppet op” og kører super hurtigt, hvilket kom lidt bag på ham. Det kan godt være modstanderne er blevet hurtige og skarpe, men det får ikke Sebastian Lorenzen, til at kaste håndklædet i ringen, for han er glad for, at de nu kommer til sandbanerne, som han elsker, og jo sværere, jo bedre.
Anderledes sæson
Sebastian syntes der er en svær sæson, ikke kun fordi det er et skarpt felt, han er oppe imod, men fordi han starter året ud med sin 250cc GasGas i A-MX2, og træner på en 450cc Ducati, mest for at vænne sig til denne maskine, for til Juli 2026, kommer den nye 250cc Ducati.
Skal træne starter
Noget som Sebastian Lorenzen skal have finpudset, det er hans starter, og dem skal han have kigget på, inden afdelingen i Hjørring. Sebastian smutter til Hjørring og træner lørdag, mens der er B-DM i Sønderborg, og så skal han nok lige have en sidste træning på tirsdag.
A-DM 2026, Hjørring
Sebastian Lorenzen håber at kan køre en solid top fem hjem, til A-DM afdelingen i Hjørring i nærmeste fremtid, hvilket han heller ikke vil afvise, at han ender omkring, samlet på året.
Inden afdeling 2, er Sebastian placeret på en 14. plads i DM 2026.
















