Motocross Nyheder

Varmen er kommet for at blive, men husker du også væsken?

Efterskole elev drikker vand, Væske, Vand, Sport og varme, MX, Motocross, Crossbladet, Motocross Nyheder
Artikel foto: Vigtigt med masser af væske

Når man dyrker sport, er det også vigtigt med væske, og når varmen kommer til landet, skal der mere til, end normalt.

Vi har en følelse af at sportsudøverne i Dansk motorsport, er blevet bedre til at indtage væske, det er i hvert fald noget som vi har oplevet, gennem de år crossbladet har været online. Vi har oplevet episoder med kørere, der har glemt væsken, og hvad det har af konsekvenser efterfølgende, og det er ikke gode ting. Jo mere man fortæller om dette, og dem der har oplevet det, også fortæller om, hvor ubehageligt det er, så antager vi, at de tidligere, mange tilfælde er blevet en del mindre.

Før, under og efter

Når du mister væske gennem sved, mister du samtidig vigtige elektrolytter som natrium og kalium. Det kan påvirke både din koncentration, reaktionstid og muskelstyrke. Selv et væsketab på 2 % af kropsvægten kan reducere din præstation markant. Læs mere om hvor vigtigt væske er her

Fortæl det videre

Det burde være normal viden, men når man går og hygger sig med vennerne i ryttergården, så kan man hurtigt glemme at indtage væske, og her bliver man hurtigt straffet. Derfor er det en god ide at minde andre om det, hvis man selv, eller ens forældre, er gode til at minde en om det.

Alle skal huske væske, uanset om det er sportsudøvere, forældre, flagposter osv.

Som det ser ud lige nu, sidst i maj måned 2026, så bliver varmen hængende i Danmark, og det er jo super fedt, men derfor er det også ekstra vigtigt, at man får styr på væsken.

Vi ses ude på banerne.

crossbladet.dk

Tak fordi du læser med på Crossbladet.dk - Du kan læse mere om, hvem "vi" er, samt finde vores kontakt information på siden OM Crossbladet.dk
Back to top button
Crossbladet.dk