Motocross Nyheder

110 kørere er nu tilmeldt tredje afdeling af DAM 2026 i Billund

Mikkel Vandet Staal, Motocross, MX, Crossbladet, Motocross Nyheder
Artikel foto: Mikkel V. Staal

Den billige tilmeldingstakst udløb, natten til søndag 24. maj 2026, og her nåede 105 kørere at tilmelde sig DAM 3.

Billund Motocross Klub, er værter for den tredje afdeling af Dansk Amatør Mesterskab (DAM), som skal afvikles lørdag 30. maj 2026. Den billige takst er lukket, natten til søndag, og her nåede 105 kørere at tilmelde sig, og yderligere fem (i skrivende stund) på eftertilmeldingen.

Dansk Amatør Mesterskab 2026

Det er ikke prangende med 17 kørere på den lille bane, og 88 kørere på den store, som nåede den tidlige tilmelding, og det har været tendensen her i 2026.

Der burde komme langt flere kørere, end de 110 som totalt har fået tilmeldt sig, hvor vi de tidligere år har set 150-180 kørere, og nogle gange mere end 200.

Hvad den præcise årsag er til dette, det kan vi ikke helt regne ud, for kørerne er jo til stede ude i klubberne, men hvad der afholder dem for at komme til et fedt mesterskab, er et godt spørgsmål.

Vi oplever at flere løb i begge forbund har nedgang af tilmeldte, til forskellige løb og events, men det nogle gange stikker af, og så kommer der pludselig mange. Spøjst.

Tilmelding er fortsat muligt

Man kan fortsat nå at få tilmeldt sig tredje afdeling af Dansk Amatør Mesterskab 2026, og nu koster det 300kr at sikre sig en plads, men det bør heller ikke vælte budgettet.

Lille bane – Tilmeld her

Stor bane – Tilmeld her

Vi ses til DAM 3 i Billund.

crossbladet.dk

Tak fordi du læser med på Crossbladet.dk - Du kan læse mere om, hvem "vi" er, samt finde vores kontakt information på siden OM Crossbladet.dk
Back to top button
Crossbladet.dk