GÅ IKKE GLIP AF VORES SENESTE OPLEVELSER, FØLG MED PÅ - FACEBOOK | INSTAGRAM

Motocross Nyheder

Fredagen i Hadsund var den koldeste træningsoplevelse længe

Artikel foto: Pivkold fredag i Hadsund

Fredag var crossbladet på besøg i Hadsund Motor Klub, til den første af to dages træning, de afholdte på området.

Crossbladet har haft mange ting på programmet, og vil gerne nå så meget som overhovedet muligt, men planen var nu oprindeligt at have den lille campingvogn med til Hadsund, et par dage. Men et tosset blæsevejr, der ramte landet, satte en stopper for denne plan, det ville simpelthen blive lidt for spændende, så det blev til en et-dages tur til deres træningslejr, med motocross.

Meget blæsende

Det kommer næppe bag på nogen, specielt efter turen, at det blæste ret meget denne fredag, og selvom man havde meget tøj på, så gik vinden lige gennem en. Selv kørende havde vrøvl med at holde varmen, specielt i fingrene, så her skulle man altså holde sig aktiv, for at holde varmen.

God kaffe på kanden

Vi havde ikke været længe i ryttergården, inden vi fik at vide at der var kaffe på kanden, og det var en god kande kaffe, vi kunne forvente. Det var faktisk en god kaffe, en vi kan give 8,5/10, og så var det rent faktisk Aksel Kugelmann, der står bag denne drømme kaffe. Tak for det, lad ham endelig gøre det fremover, for nogle må gerne lave kaffe til os, fremfor andre (Bjerregaard).

Brødrene Justesen

Denne to-dages træningslejr i Hadsund Motor Klub, fredag og lørdag, var med brødrene Simon og Morten Justesen, hvor der også var åbnet op for kørere, udefra. Vi har oplevet dem sammen før, og i klubben ved Hadsund, så der er ikke så meget nyt at skrive om dette, for vi ved jo alle, at de gør et kæmpe arbejde ud af få det hele til at lykkedes, og lære eleverne at køre i sand.

(Artiklen fortsætter efter billederne)

Artikel foto: Simon Justesen træner de små i Hadsund
Artikel foto: Selv dem fra Mors havde varmt tøj på i Hadsund
Artikel foto: Morten Justesen træner de store i Hadsund

Tre hold på to baner

Når der laves sådanne events i Hadsund, så er der nogle krav, der skal overholdes, og en af dem var, at der maks måtte være 10 kørere på banen, af gangen. Dermed kunne Simon Justesen have 10 kørere på den lille bane, hvor han var begge dage. Morten Justesen havde 2x 10 på den store bane, der så var delt op i to hold, og så trænede de ellers bare skiftevis, så der hele tiden var aktivitet.

Challenge – Crossbladet er dommer

Vi stod ude i det fjerneste hjørne af den store bane, hvor Morten havde et område, han syntes at kørerne skulle trænes, for det var vigtigt at kunne håndtere. Ud at det blå, så skulle kørerne have en challenge, og her skulle vi så bedømme, om kørerne havde hørt efter, og gjorde det han bad om. Hvis en eller flere ikke prøvede nok, så skulle alle kørerne have 10x armbøjninger, og hvis de gjorde hvad han bad om, så skulle Morten have 10 af slagsen. Nu er det jo ingen hemmelighed at vi gerne ville have det på video, med Morten Justesen, men vi syntes faktisk at kørerne gjorde det godt, også selvom Morten var uenig, men sådan blev det altså.

Sander Dahl havde dog, inden denne øvelse, og hvor vi ikke viste noget om denne challenge, givet os hånd på, at for hver gang han smed cyklen i denne sidste træning (hvis han gjorde det) skulle tage fem armbøjninger. Det gjorde han så to gange, så han havde jo allerede 10 i banken.

Morten og Sander

Morten Justesen skulle have hans fortjente armbøjninger, og nu da Sander havde lidt i banken, så blev det til, at de skulle tage dem sammen, mens vi naturligvis lige filmede det.

Du kan se videoén på Instagram her

Hyggelig med mega kold fredag

Selvom det blæste, mere eller mindre, lige meget hvor man var i Hadsund fredag, så var det altså en gennemgående hyggelig dag, både på, og udenfor banen. Vi kendte en del af de mange, og så fik vi også hilst på nogle nye, og det er jo hvad det hele går ud på for os.

Vi kommer med glæde tilbage i 2024, også med den lille vogn.


 

crossbladet.dk

Tak fordi du læser med på Crossbladet.dk - Du kan læse mere om, hvem "vi" er, samt finde vores kontakt information på siden OM Crossbladet.dk
Back to top button
Crossbladet.dk