Hvorfor er der så stor forskel på deltagerantal til DM B-MX1/2

Der er meget stor forskel på deltagerantallet til DM i klasserne B-MX1 og B-MX2, men hvad det skyldes, ved vi ikke.
Hvad der ligger til grund for at deltagerantallet ved B-DM 2026, i klasserne B-MX1 og B-MX2, svinger så meget, det ved vi ikke, men vi håber det kan komme frem, ved denne artikel. Den kommende weekend skal tredje DM afdeling afvikles i 2026, og der kunne man få den tanke, at man ikke vil deltage, fordi man ikke kan nå noget, men da vi så kiggede på de første to afdelinger, var det ikke i samme klasse, der var mindre deltagerantal, så det kan ikke være sådan at kørerne tænker.
Ingen rød tråd
Vi kiggede lige på de første to afdelinger af DM 2026 i B-MX1, og B-MX2.
Første afdeling havde 39 kørere i B-MX1, mens der var 42 kørere i B-MX2
Anden afdeling havde 23 kørere i B-MX1, mens der var 39 i B-MX2
Lige nu, til den tredje afdeling er der 32 i B-MX1, og blot 16 i B-MX2, hvor tilmeldingen dog fortsat er åben, men der er ikke en rød tråd, så gad vide, hvad grunden til dette er.
Fem afdelinger
Afdelingen i Haderslev er blot den tredje afdeling af i alt fem, så der er jo masser af point at hente, og samtidigt vise sine sponsorer frem, der er med til at betale gildet. Vi ved jo alle på forhånd, at der kun er en vinder, men man kan gøre en god figur og få nogle løb i systemet, og på den måde være med til at gøre det til nogle fede DM afdelinger, for medkørere og klubber.
















