Motocross Nyheder

JM/FM 2026 afdelingen på Vesterbæk udgår så der kun er tre

Klubhus, Vesterbæk Motocross Club, Motocross, MX, Crossbladet, Motocross Nyheder
Artikel foto: Klubhuset hos Vesterbæk Motocross Club

Af en ikke kendt årsag, har Vesterbæk bedt om at blive frataget opgaven, med afviklingen af Jysk-Fynsk Mesterskab 2026.

Mange har opdaget den aflyste afdeling af Jysk-Fynsk Mesterskab 2026, 13. Juni 2026, som skulle være den anden- afdeling i løbsserien, på DMU løbskalenderen, og den udgår altså helt. Det lykkedes ikke at finde en klub, som kunne tage over, og gennemføre denne afdeling, så derfor udgår den helt, og det betyder at afdelingen i Kolding bliver anden- afdeling.

Også kun tre SM på Sjælland

Det betyder samtidigt at der ikke arbejdes på at finde en klub mere på Sjælland, der kunne afvikle deres SM i starten af august 2026, så her bliver der også kun afvikles tre afdelinger. Det skriver SK Motocross på DMUsport, 18. maj 2026, i deres nyhedssektion på hjemmesiden, og er naturligvis ærgerligt, men hellere tre stærke afdelinger, end fire hvor det ikke spiller 100%.

To afdelinger tilbage

Landsdelsmesterskabsserien SM og JM/FM i 2026, bliver altså med tre afdelinger totalt.

Børkop eller Svendborg

SK Motocross skriver i deres nyhed, at JM/FM finalen 2026 køres i Børkop 19. september 2026, men i løbskalenderen står der Motorcykel Clubben Svendborg. Hvordan det lige hænger sammen, det ved vi ikke helt, men igen har man vidst haft lidt for travlt med at få noget online, uden at kigge det igennem, lidt ligesom deres motocross stillinger, som også har en del fejl.

crossbladet.dk

Tak fordi du læser med på Crossbladet.dk - Du kan læse mere om, hvem "vi" er, samt finde vores kontakt information på siden OM Crossbladet.dk
Back to top button
Crossbladet.dk