Bliv del af noget større, med mange fordele, uden af være på et Team - Se hvordan her

Portræt

Andrea Hjort skifter fra 85cc og til Yamaha 125cc i 2024 sæsonen

Artikel foto: Andrea Hjort

Vi har fået en snak med Andrea Hjort, der i 2024 sæsonen ryger på en 125cc, så der kommer en masse nyt at arbejde med.

Crossbladet har fået en snak med den 14årige Andrea Hjort, der har hjemme i Esbjerg, hvor hun til dagligt går i 8. klasse. Andrea kom lidt tilfældigt i gang med at køre motocross, for da hun var omkring 6år, der boede hun og familien i Norge, hvor mor og far havde en ide om, at hun skulle gå til cykel trial, men Andrea og farmand fik set noget motocross på Youtube, og det var altså den sportsgren, hun gerne ville prøve. De fik handlet en maskine, og så gik turen ellers til Bybergsanden, der er en Norsk bane, og her kørte Andrea i tre år, frem til de flyttede tilbage til Danmark.

Korskroen

Andrea Hjort har hjemmebane på Korskroen, eller også kendt som Vestjysk Motocross Club, der er en DMU bane, og det er også det eneste hun skal køre med hos i 2024.

Kørte 85cc i 2023

Den forgangne sæson gik næsten helt efter planen, selvom Andrea startede skolernes sommerferie ud med at brække kravebenet, den allerførste dag. Her var det også planen at hun skulle køre med i bLU cRU, men hun kom ikke rigtigt i gang.

Vinder 2x DM i 2023

Andrea Hjort har en masse pokaler, fra mange podiepladser, men titler har hun også hentet hjem, hvor hun startede med at vinde DM i 2021. Den forgangne sæson 2023, bød på en dobbelt op, hvor hun blev Dansk Mester i Pige åben, og så snuppede hun Hold DM med Oliver Hald.

Team O.C Racing & KK Academy

Andrea Hjort kører for Team O.C Racing, og har Kenneth Kaalund som træner, og er dermed også med hos KK Academy. Det er noget Andrea sætter stor pris på, for de er begge er lige vigtige for hende, hvor O.C gør det muligt at hun har en maskine der hele tiden spiller, og KK giver hende de værktøjer, som hun skal bruge for at være, hvor hun er den dag i dag.

Det er to personer der bliver ved med at dukke op i vores samtale, så man kan bestemt fornemme at det nogle vigtige personer, der har stor indflydelse i, hvor Andrea er i dag.

Der sker meget nyt i 2024

Andrea er en pige med ben i næsen, og vil virkelig gerne motocross, og hun har mange nye ting på programmet, her i 2024. Først og fremmest, så skal hun vænne sig til den nye Yamaha 125cc, og have kørt nogle timer gennem systemet, og her får hun kamp til stregen, da hun skal køre med / mod drengene. 2024 byder også på den første afdeling af EM for damer, hvor Andrea skal køre med i Svebølle, og her vil hun bare gerne gennemføre, og hvis det skulle gå lidt bedre end det, så tager de den derfra. Det er jo ikke bare lige at smutte ud og køre alle afdelingerne herefter, for der er noget med økonomi, men mon ikke der venter en sponsor eller to, hvis det kommer til at gå godt.

2024 byder også på bLU cRU, som hun også blev inviteret med til i 2023, men nu er det altså blevet tid, og det noget hun glæder sig meget til, at blive en del af.

Vigtigt at holde formen ved lige

Når Andrea ikke kan komme ud og træne på cyklen, på forskellige baner, så står den på løb, roning og motionscykel, og så styrketræner hun flere gange om ugen.

Målsætningen i 2024

Nu skal Andrea kører på en ny maskine, og i en ny klasse, så her er målsætningen sat efter hver enkelt løb, og ikke samlet. Målene er at lave top 10 placeringer i junior 125cc, og top 5 i dameklassen.

Drømmene

Andrea Hjort har flere drømme, men først og fremmest vil hun gerne være Verdensmester, men et Europamesterskab, eller DM i Dameklassen, står ikke i vejen.

Vi er slet ikke i tvivl om at drømmene nok skal blive indfriet, spørgsmålet er bare hvornår.

Følg Andrea´s vej

Du kan følge Andrea Hjort på de sociale medier herunder.

Instagram Følg med her

Facebook Følg med her

Så vidt muligt, så kan du også følge Andrea´s vej, her hos crossbladet.dk


 

crossbladet.dk

Tak fordi du læser med på Crossbladet.dk - Du kan læse mere om, hvem "vi" er, samt finde vores kontakt information på siden OM Crossbladet.dk
Back to top button
Crossbladet.dk